Użytkowanie tej strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce prywatności.

ABT

ABT

ABT

Terminy zajęć:

czwartek
19:00
sobota
10:00

ABT (skrót od angielskich słów: abdominal, buttocks, thighs, oznaczajacy: brzuch, pośladki, uda) to trening wzmacniająco-kształtujący, który wykonujemy przy bardzo rytmicznej muzyce. Ćwiczenia wykonujemy w pozycjach izolowanych, ponieważ umożliwiają one najlepsze skoncentrowanie się na ćwiczonej części ciała.

W ABT większość ćwiczeń, do których wykorzystujemy ciężarki, gumy, ekspandery, zajączki, piłki oraz platformy, wykonuje się w pozycjach niskich.

Jest to specjalna forma aerobiku skierowana do przede wszystkim do tych osób, które chciałyby wymodelować dolne partie ciała. Sesja ABT niesamowicie pobudza i na długo dodaje energii.

Co muszę zabrać ze sobą?

  • Wygodny strój treningowy.
  • Obuwie sportowe.
  • Butelkę wody i ręcznik.

Kiedy zauważę rezultaty?

Z pewnością już po kilku sesjach treningowych poczujesz, że twoje pośladki uda i brzuch staną się jędrniejsze i zaczynają nabierać oczekiwanego kształtu. Polepszy się ogólna sprawność fizyczna i poczujesz, że masz więcej energii.

Jak wygląda sesja ABT?

Zajęcia ABT poprzedzone są rozgrzewką na podłodze lub stepie, trwającą zazwyczaj 10-15 minut. Część główna trwa 30-40 minut i zawiera w sobie serię ćwiczeń izolowanych wykonywanych z wykorzystaniem różnych przyborów na uda, pośladki i brzuch. Zajęcia zakończone są krótkim rozciąganiem (5min).

Jak często należy trenować?

Aby podczas zajęć wzmacniających ABT osiągnąć pożądane rezultaty, trenuj w dość często, w swoich możliwości czasowych. Pożądana ilość zajęć to dwie godziny w tygodniu, zamiennie z inną formą zajęć fitness.

Co ABT może zrobić dla mnie?

  • regularne ćwiczenia zapewniają szczupłą sylwetkę: płaski brzuch, jędrne pośladki i smukłe uda
  • wzmacniają mięśnie całego ciała
  • przyśpieszają spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej
  • poprawiają kondycję fizyczną
  • poprawiają koordynację ruchową

W jaki sposób mogę bezpiecznie trenować ABT?

Twój instruktor jest zawsze na miejscu, aby pomóc w bezpiecznym przeprowadzeniu treningu.

Pamiętaj, że:

  • fundamentem wszystkich ćwiczeń jest wyprostowana postawa.
  • skoncentruj się na tym, aby od samego początku nauczyć się prawidłowej techniki.
  • nieustannie poprawiaj i udoskonalaj swoją technikę.
  • zacznij od mniejszych ciężarów - stopniowo, po sześciu tygodniach podwyższaj je.
  • wykonuj ćwiczenia w kontrolowany sposób - raczej w sposób łagodny zamiast zbyt gwałtowny.
  • skoncentruj się na pracujących mięśniach, a pozostałe ustabilizuj.
  • wsłuchaj się w swoje ciało - ono Ci powie, jeżeli coś będzie nie tak jak powinno.

Lekkie bóle mięśniowe, czyli tzw. zakwasy, są sprawą naturalną po rozpoczęciu. Lecz jeśli odczuwasz bóle tylko w jednej części ciała lub w stawach - poradź się instruktora. Jeżeli ból będzie się utrzymywał - zasięgnij porady lekarza lub fizjoterapeuty.