Użytkowanie tej strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce prywatności.

Pilates

Pilates

Pilates

Terminy zajęć:

poniedziałek
11:00
czwartek
11:00

Technika ta jest odpowiednia dla każdego, niezależnie od wieku, sprawności ciała czy stanu zaawansowania. Ćwiczenia odbywające się przy dźwiękach spokojnej muzyki, bez stresu i męki wprowadzają nas w dobry nastrój. Bardzo szybko poprawiają wygląd naszego ciała, przywracają grację i lekkość jego ruchom.

Fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej, gdyż z powodzeniem służy także osobom dojrzałym, z dolegliwościami kręgosłupa oraz otyłością.

Pilates to trening całego ciała. W skład systemu wchodzi ponad 500 ćwiczeń (wzmacniających, rozciągających i rozluźniających) inspirowanych jogą, baletem i ćwiczeniami siłowymi.

Co muszę zabrać ze sobą? 

  • Wygodny strój treningowy.
  • Butelkę wody i ręcznik.

Kiedy zauważę rezultaty? 

Systematycznie wykonywane na zawsze uczą prawidłowej postawy ciała, a więc smuklejszej sylwetki i gracji ruchu. Dzięki dodatkowemu zastosowaniu technik relaksacyjnych oraz ćwiczeń oddechowych nauczysz się słuchać, rozumieć i szanować swoje ciało, a także ukoisz zabiegany umysł.

Jak wygląda sesja PILATES?

Sesja Pilates poprzedzona jest krótką rozgrzewką, która przygotowuje cale ciało do pracy. Zawiera ona elementy dynamicznego rozciągania, jak i statycznej rozgrzewki. Cześć główna składa się z odpowiednio dobranych ćwiczeń połączonych ze sobą w spójną całość. Zakończenie zajęć następuje po rozciąganiu z relaksacją.

Jak często należy trenować?

Zajęcia Pilates są formą prozdrowotną, więc nie ma ograniczeń do trenowania tej formy.

Co PILATES może zrobić dla mnie? 

  • Wyrobisz nawyk prawidłowej postawy.
  • Wzmocnisz siłę mięśni brzucha, pleców i pośladków.
  • Wzmocnisz mięśnie głębokie.
  • Poprawisz ruchomość kręgosłupa.
  • Rozciągniesz przykurczone grupy mięśniowe.
  • Zrelaksujesz się.

W jaki sposób mogę bezpiecznie trenować PILATES?

Twój instruktor jest zawsze na miejscu, aby pomóc w bezpiecznym przeprowadzeniu treningu.

Pamiętaj, że:

  • Fundamentem wszystkich ćwiczeń jest wyprostowana postawa.
  • Skoncentruj się na tym, aby od samego początku nauczyć się prawidłowej techniki.
  • Nieustannie poprawiaj i udoskonalaj swoją technikę.
  • Zacznij od mniejszych ciężarów - stopniowo, po sześciu tygodniach podwyższaj je.
  • Wykonuj ćwiczenia w kontrolowany sposób - raczej w sposób łagodny zamiast zbyt gwałtowny.
  • Skoncentruj się na pracujących mięśniach, a pozostałe ustabilizuj.
  • Wsłuchaj się w swoje ciało - ono Ci powie, jeżeli coś będzie nie tak jak powinno.

Lekkie bóle mięśniowe, czyli tzw. zakwasy, są sprawą naturalną po rozpoczęciu. Lecz jeśli odczuwasz bóle tylko w jednej części ciała lub w stawach - poradź się instruktora. Jeżeli ból będzie się utrzymywał - zasięgnij porady lekarza lub fizjoterapeuty.