Użytkowanie tej strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce prywatności.

Joga

Joga

Joga

Terminy zajęć:

środa
08:30 20:00
czwartek
18:30
sobota
08:30

Najstarsza znana forma ćwiczeń fizycznych, zajmująca się ciałem człowieka, jego umysłem i oddechem.

Praktyka opiera się na ćwiczeniu asan, czyli pozycji jogicznych , których celem jest uelastycznienie i wzmocnienie ciała oraz kontrola oddechu. Asany zwiększają siłę oraz wydajność mięśni i ścięgien, dzięki czemu kształtują sylwetkę. Na poziomie fizjologicznym korzystnie wpływają na pracę serca, system krążenia, układ nerwowy, hormonalny i oddechowy. 

Każdy, niezależnie od wieku, może czerpać korzyści z jogi:

Dla ludzi biznesu to możliwość rozładowania stresu, dla młodych utrzymanie sprawności ciała i zharmonizowanie hormonów, dla osób z bólami kręgosłupa - ulga w dolegliwościach, a dla osób starszych poprawa kondycji ciała.

Dla wszystkich bez wyjątku jest to wspaniała przygoda w pracy z samym sobą, swoimi ograniczeniami i umiejętnościami.

Siła mięśni to 20% całej Twojej siły. Aż 80% to Twoja wytrwałość i odporność psychiczna! 

Co muszę zabrać ze sobą?

  • wygodny strój treningowy
  • butelkę wody i ręcznik

Kiedy zauważę rezultaty?

Efekty sesji jogi zauważysz już po pierwszych zajęciach, a w miarę upływu tygodni zauważysz znaczną oprawę w elastyczności, jak i ogólnej sprawności ciała.

Jak wygląda sesja Jogi?

Sesja jogi skoncentrowana na ćwiczeniu asan, czyli pozycji jogicznych, których celem jest uelastycznienie i wzmocnienie ciała oraz kontrola oddechu. Zajęcia zakończone są relaksacją.

Jak często należy trenować?

Dzięki regularnej praktyce osiągniesz sprawność fizyczną, uodpornisz ciało na choroby, a umysł i emocje uwolnisz od rozedrgania i frustracji. 

Co JOGA może zrobić dla mnie? 

  • rozładujesz stres
  • utrzymasz sprawność ciała
  • poprawisz kondycję
  • oderwiesz się od rutyny dnia codziennego
  • poprawisz sprawność układu krwionośnego, nerwowego, hormonalnego i oddechowego

W jaki sposób mogę bezpiecznie trenować JOGĘ? 

Twój instruktor jest zawsze na miejscu, aby pomóc w bezpiecznym przeprowadzeniu treningu.

Pamiętaj, że:

  • fundamentem wszystkich ćwiczeń jest wyprostowana postawa
  • skoncentruj się na tym, aby od samego początku nauczyć się prawidłowej techniki
  • npoprawiaj i udoskonalaj swoją technikę
  • Wwykonuj ćwiczenia w kontrolowany sposób - raczej w sposób łagodny zamiast zbyt gwałtowny
  • skoncentruj się na pracujących mięśniach, a pozostałe ustabilizuj
  • wsłuchaj się w swoje ciało - ono Ci powie, jeżeli coś będzie nie tak jak powinno

Lekkie bóle mięśniowe, czyli tzw. zakwasy, są sprawą naturalną po rozpoczęciu. Lecz jeśli odczuwasz bóle tylko w jednej części ciała lub w stawach - poradź się instruktora. Jeżeli ból będzie się utrzymywał - zasięgnij porady lekarza lub fizjoterapeuty.